Digital marketing specialist

Ben jij creatief, bekend met digitale en sociale media? Wil je weten wat ‘scoort’ en daar  steeds beter in worden? Kijk dan eens naar de rol van de digital marketing specialist.

Bekijk het leerpad

Ontdek of dit beroep bij jou past

Aan de hand van een korte beroepentest kun je zien of dit beroep bij jouw interesses past. De grafiek laat ook zien op welke gedragsaspecten jouw profiel meer of minder aansluiting heeft op een beroep.

Doe de beroepentest

Beroep

Een digital marketing specialist doet marktonderzoek en ontwikkelt marketingconcepten en -middelen. Daarbij werkt hij of zij nauw samen met de collega's van bijvoorbeeld Marketingcommunicatie, Sales en Techniek. Hij of zij laat de organisatie, haar merken en producten of diensten via de juiste online kanalen bij de doelgroepen in beeld komen.

Een digital marketing specialist is marktgericht, slagvaardig en stimulerend. Hij bedenkt en neemt (nieuwe) initiatieven om de doelgroepen te bereiken. Uiteraard is een digital marketing specialist ook resultaatgericht, wil weten wat de marketinginspanningen opleveren en welke verbeteringen nodig zijn. 

Een digital marketing specialist heeft kennis van marketingcommunicatie, het adverteren en analyseren van resultaten via zoekmachines (Google, Bing) en sociale media (Facebook, Instagram) en het managen van projecten.

Digital marketing specialisten vind je bij bedrijven die intensief gebruik maken van digitale kanalen om in contact te komen en te blijven met klanten. Digital marketing is de laatste jaren steeds belangrijker geworden dus deze rol vind je ook bij steeds meer organisaties.

Een digital marketing specialist kan goed marketingcampagnes bedenken en boodschappen afstemmen op doelgroepen. Hij is bedreven in het analyseren en doorgronden van effecten van inspanningen. Hij kan boodschappen goed verwoorden. 

Leerpad

Welke verschillende skills worden van je gevraagd als Digital marketing specialist?