Customer servicemedewerker

Veel contact met mensen, je inleven in hun vragen en problemen, de juiste oplossingen vinden waardoor een klant naar tevredenheid geholpen wordt. Veel organisaties zitten te springen om goede customer servicemedewerkers. Iets voor jou?

Bekijk het leerpad

Ontdek of dit beroep bij jou past

Aan de hand van een korte beroepentest kun je zien of dit beroep bij jouw interesses past. De grafiek laat ook zien op welke gedragsaspecten jouw profiel meer of minder aansluiting heeft op een beroep.

Doe de beroepentest

Beroep

Word jij er blij van om andere mensen te helpen? Als klantenservicemedewerker staat de klant voor jou centraal. Je kunt je goed inleven in de behoefte van een klant. Soms zijn het praktische vragen over producten of diensten, soms gaat het om klachten. Je communiceert met de klanten via e-mail, telefoon, social media-accounts en/of chat en je bent daarbij niet alleen klantvriendelijk, maar ook duidelijk en zoekt altijd naar een passende oplossing.

Een customer servicemedewerker beheerst het verduidelijken van klantvragen en het inleven in een klant. Hij of zij kan omgaan met lastige situaties rond klanten en ze goed te woord staan waardoor deze situaties worden opgelost.

 

Een customer servicemedewerker is goed thuis in het producten- en dienstenaanbod. Kennis van  bestel- en klantinformatiesystemen en de processen binnen de eigen organisatie zijn ook erg belangrijk voor een customer servicemedewerker.

Je vindt customer service specialisten bij bijna alle soorten organisaties die veel contacten met klanten hebben, zowel in de profit- als de non-profitsector. Bijvoorbeeld e-commercebedrijven, telecombedrijven, energieleveranciers, verzekeraars, banken, grotere gemeenten en vliegmaatschappijen.

 

  • Innemend
  • Contactueel
  • Informerend
  • Behulpzaam
  • Verantwoordelijk
  • Analyserend
  • Respecterend

 

 

Leerpad

Welke verschillende skills worden van je gevraagd als Customer servicemedewerker?

Leerpad Customer servicemedewerker

Soft skills
Kosteloos |Zelfstudie|MBO

Soft skills zijn persoonlijke, emotionele, sociale en intellectuele vaardigheden die het (samen)werken makkelijker en efficiënter maken. In veel vacatures zul je zien dat soft skills gevraagd worden, of zelfs vereist zijn, om een functie succesvol uit te voeren. In sollicitatiegesprekken komen deze skills ook heel goed van pas. Is je werkervaring gelijk aan die van een andere sollicitant? Dan zijn je soft skills dé vaardigheden waarop je je onderscheidt.

Digitale vaardigheden
Kosteloos |Zelfstudie|MBO

Om goed mee te kunnen doen in de maatschappij moet je over digitale vaardigheden beschikken. Voor veel werkzoekenden en werknemers is het verwerven van deze vaardigheden van cruciaal belang voor hun toekomst. Met deze Engelstalige training van LinkedIn Learning leer je alles over de technische vaardigheden die jou helpen om te slagen in de digitale wereld. Door middel van video’s krijg je uitleg over uiteenlopende onderwerpen die je helpen om efficiënt en veilig te werken.

Samenwerken
Kosteloos |Zelfstudie|MBO

Online samenwerken heeft, net als thuiswerken, een flinke vlucht genomen. Om flexibel samen te werken vanaf - en met collega’s op - andere locaties, is het belangrijk dat je weet welke middelen je inzet om dit online en efficiënt te doen. Met deze Engelstalige trainingen van LinkedIn Learning leer je de basis van het online samenwerken en communiceren. Door middel van video’s krijg je uitleg over de mogelijkheden van het digitale werken en op welke manier jij dit kan inzetten. 

Foundational skills
Kosteloos |Zelfstudie|MBO

Er zijn ontzettend veel digitale middelen om optimaal en digitaal samen te werken. Denk bijvoorbeeld aan MS Teams, Zoom en Webex. Allemaal tools om online te vergaderen en samen te werken. Maar welke pas je wanneer toe? LinkedIn Learning heeft alle veelgebruikte programma’s uit het bedrijfsleven op een rij gezet. In handige video’s nemen ze je mee langs deze programma’s en helpen ze je om vaardigheden te verwerven om hier zelfstandig mee aan de slag te gaan. 

Customer service specialist
Kosteloos |Zelfstudie|MBO

JIj wilt jezelf ontwikkelen als customer service specialist. Door klanten niet alleen geweldige service te bieden maar zich ook gehoord te laten voelen. In deze Engelstalige training van LinkedIn Learning leer je hoe je luistert naar de behoefte van je klanten, een band opbouwt en uitdagende klanten omtovert in fans. Kortom: je leert gezonde relaties te ontwikkelen en onderhouden, zelfs wanneer klanten ongeduldig of zelfs boos worden.